Plzeň stále láká zahraniční novináře
S cílem natočit či napsat zajímavou reportáž nebo vytvořit autentický obsah na sociální sítě přijelo letos do Plzně na pozvání městské organizace Plzeň – TURISMUS už více než 70 novinářů a influencerů. Zvýšený zájem o Plzeň ze strany zahraničních novinářů zaznamenalo město už rok před tím, než se Plzeň stala Evropským hlavním městem kultury. Západočeská metropole se objevila v cestovatelském pořadu na CNN, nebo v cestovatelském serveru britské televize BBC, zaujala i další přední světová média a s blížícím se rokem 2015 se dostala do výběru TOP 10 evropských destinací prestižního průvodce Lonely Planet.
Zdroj foto: Plzeň – TURISMUS
„Zisk titulu Evropského hlavního města kultury pomohl Plzeň dostat na cestovatelskou mapu Evropy. Zájem o západočeskou metropoli však trvá i nadále. Dokládá to nejen loňský rekordní počet nocí strávených v plzeňských hotelích a penzionech, ale také trvalý zájem o press tripy ze strany zahraničních novinářů. Každoročně jich do Plzně míří desítky,“ uvedla náměstkyně pro cestovní ruch Lucie Kantorová.
Letos v květnu do Plzně vyrazil štáb francouzské celostátní televize TF1, aby natočil reportáž z prohlídky plzeňského pivovaru a pivních lázní. O Plzeňský kraj jako region spojovaný s pivem se zajímal i redaktor britského deníku Daily Mail. Do Plzně se jezdí také za dalšími tématy. Několikastránková reportáž o hlavních turistických lákadlech pak vyšla například v polské mutaci oblíbeného cestovatelského magazínu National Geographic. Na výstavu o Kafkovi do Západočeské galerie přijel redaktor francouzského deníku Le Monde.
Zdroj: Plzeň – TURISMUS
Press tripy, tedy zahraniční novinářské cesty, organizuje městská destinační agentura Plzeň – TURISMUS ve spolupráci se zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism a Plzeňským krajem. Do Plzně zve také tuzemské novináře a zajímavé influencery.
„V letošním roce na naše pozvání do Plzně dorazilo několik zajímavých jmen. Některé z profilů, jako například Úžasná místa, Svět podle Katky nebo Fallenka, mají na instagramu více než 400 000 sledujících. Dalšími, jako například influencer známý pod profilem The Fotr, se snažíme doplnit marketingové aktivity cílené na rodiny s dětmi či další zajímavé cílové skupiny,“ vysvětlila Zuzana Koubíková, ředitelka organizace Plzeň – TURISMUS.
Text: Monika Krausová