Informace o hlavních změnách i projektech zazněly na setkání ředitelů základních škol a jídelen v Nevřeni
Změny, které sebou přinesou „velká“ novela školského zákona i takzvaná „odkladová“ novela, informace o financování nepedagogických pracovníků, projekty připravené pro školy v nedávno zahájeném školním roce 2025/2026, nabídky kurzů pro školní kolektivy i pedagogy a mnohé další informace zazněly při setkání ředitelů a ředitelek základních škol a školních jídelen v Centru Caolinum Nevřeň. To se konalo v rámci evropského projektu MAP I OP JAK pro území ORP Plzeň ve spolupráci s Odborem školství, mládeže a tělovýchovy Magistrátu města Plzně.
Fotografie: M. Pecuch
„Vím, že začátek školního roku je pro nás všechny náročný, a proto si velmi vážím vašeho nasazení a energie, kterou věnujete dětem i svým zaměstnancům. Každý z vás přináší do školy svou osobitost i zkušenosti, a právě díky tomu společně vytváříte prostředí, kde se děti mohou cítit bezpečně, vzdělávat se a růst. Přeji Vám poklidný školní rok, dostatek trpělivosti, aktivních žáků a také empatické rodiče,“ řekla přítomným náměstkyně primátora města Plzně Lucie Kantorová, která má oblast školství ve své gesci, a která je současně předsedkyní Řídícího výboru MAP I OP JAK pro území ORP Plzeň.
Cílem setkání bylo předat a přiblížit všem přítomným informace o nejdůležitějších změnách v oblasti školství, sdílet klíčové podněty napříč subjekty, jež se podílí na chodu škol a školských zařízení či podpůrných center. Přítomni tak byli nejen ředitelé škol, jídelen a zástupci magistrátního úřadu, ale také například Plzeňského inspektorátu České školní inspekce, Pedagogicko-psychologické poradny Plzeň, Krajského centra vzdělávání Plzeň, Národního pedagogického institutu Plzeň a další.
MAP I OP JAK pro území ORP Plzeň je na území obce s rozšířenou působností Plzeň realizován od 1. května 2024. Jeho cílem je zkvalitňovat vzdělávání v mateřských, základních a základních uměleckých školách, a to díky výměně zkušeností a spolupráci zřizovatelů, škol, pedagogů a dalších aktérů působících v oblasti vzdělávání. Zapojeno do projektu je 120 subjektů. Kromě zřizovatelů školských zařízení, tedy města Plzně, jsou to obce Letkov, Tymákov, Kyšice, Chrást, Nezvěstice, Šťáhlavy, Starý Plzenec a Dýšina. Součástí je také 64 mateřských, 49 základních škol a 7 základních uměleckých škol, a to včetně krajských, církevních a soukromých zařízení. Cílovou skupinu tvoří ředitelé škol, zřizovatelé, děti a žáci, učitelé i nepedagogičtí pracovníci, pracovníci veřejné správy, pracovníci školských poradenských zařízení, ostatní aktéři v oblasti vzdělávání, rodiče dětí a žáků i široká veřejnost.
Text: Eva Barborková