Úvod O městě Aktuality Aktuality z města Plzeň otevře od května krizový byt
Přečíst článek nahlas

Plzeň otevře od května krizový byt

Plzeň začátkem května zprovozní krizový byt. Pro jeho zřízení vybrala prostory v nově zrekonstruovaném bytovém domě Plachého 42. Ubytování v krizovém bytě je určeno především rodinám s dětmi a jednotlivcům, kteří se nacházejí v ohrožení zdraví či života a nejsou schopni po přechodnou dobu řešit danou situaci vlastními silami. Využití a podmínky provozu schválila Rada města Plzně na svém březnovém zasedání.

Krizový byt

Fotografie z krizového bytu

„Mezi důvody poskytnutí krizového bytu patří například situace domácího násilí či případy ztráty bydlení rodičů pečujících o děti, zažívajících živelnou pohromu nebo výrazné omezení komfortu bydlení, kdy například neteče voda, nefunguje topení či elektřina. Byt bude možné využít i v nočních hodinách. Krizové bydlení je určeno pro přechodné ubytování klientů, jde o krátkodobé ubytování po dobu nezbytně nutnou k nalezení nového bydlení nebo návratu do bývalého bydlení,“ vysvětlil primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Podle radního pro správu městských nemovitostí Davida Šloufa je krizový byt vybaven kompletním základním vybavením, tak aby ubytovaný nemusel řešit, kde jej sežene. „V bytě bude například nábytek, kuchyňská linka s vařičem a základním kuchyňským náčiním, lednice, pračka, mikrovlnná trouba, elektrická konvice, dále pak lůžkoviny a ručníky a potřebné úklidové prostředky. Byt bude trvale připojen na elektrickou energii,“ přiblížil David Šlouf. Ubytovaný bude hradit za užívání krizového bytu paušální denní částku 100 korun za dospělou osobu a 50 korun za dítě. „V tomto případě se jedná spíše o symbolickou platbu, ne o skutečné provozní náklady na byt. V bytě bude moci ubytovaná osoba zůstat maximálně jeden měsíc s možností prodloužení o další měsíc v mimořádných a odůvodněných případech,“ doplnil David Šlouf.

Krizový byt

V krizovém bytě bude v případě nutnosti poskytována pomoc ze strany sociálních pracovníků, popřípadě jiných odborníků, s cílem co nejrychleji a nejúčelněji problém eliminovat. „Sociální pracovník kontaktuje klienta v bytě a domluví s ním rozsah potřebné spolupráce, případně koordinuje spolupráci dalších zainteresovaných subjektů,“ upřesnila Karolína Vodičková, vedoucí oddělení sociálního bydlení magistrátního odboru sociálních služeb.

Iniciace vzniku krizového bytu je společným záměrem magistrátních odborů sociálních služeb a odboru bytového. „Bytový odbor bude zodpovídat za uzavírání Smlouvy o ubytování na základě žádosti sociálního pracovníka magistrátu nebo sociálního odboru úřadu městského obvodu, pracovníka odboru bezpečnosti nebo sociálního pracovníka intervenčního centra Diecézní charity Plzeň,“ vysvětlil Jan Souček, vedoucí oddělení správy bytového odboru.

Text: Eva Barborková


Zveřejněno: 27. 4. 2018, Pecuch Martin

Významné akce města Plzně

Rok české hudby v Plzni
1. 1. 2024 - 31. 12. 2024
Rok české hudby v Plzni

Doprava v Plzni

Informace o aktuálních dopravních omezeních v Plzni